duminică, 7 iunie 2009

Detalii

Si acestea sunt tot pe sub stresini, dar nu mi-am permis sa amestec culorile Azi nu se mai fac case cu fauni sau atlanti care sa le protejeze - probabil ca asta a fost intentia initiala, ulterior devenind elemente de ornament. Poate nici nu se mai poarta, dar mie tare rau imi pare. Fie ca este un balcon de fier forjat, foarte la moda in perioada interbelica, fie ca sunt personaje imaginare sau ornamente geometrice. Toate lasa locul tusei fine a termopanului. Mai multe nu pot sa spun ca judec la cald dupa alegerile europarlamentare. Sa ne uitam putin la astea. Unele vor mai ramane doar aici in scurt timp. Pe strada Spatarului gasiti multe. Sunt case vechi si frumos aranjate.

12 comentarii:

Raiden spunea...

Superbe ornamente. Bravo!

PS: Ai spart monopolul la lei ornamentali :D

Stefan spunea...

Fireste ca m-am gandit ca nu sunt original cand am pus leii, dar mi-au placut. Ideea iti apartine in totalitate si trebuie sa te felicit pentru ea. Mai recunosc faptul ca incerc sa tin pasul cu tine, cu voi - zic eu o competitie benefica. Nu stiu daca reusesc dar si faptul ca am un barem ma motiveaza.
Leii ca leii, dar ma fascineaza figurile astea uman demente sau indiferente care impodobesc intrarile sau ferestrele, in partile superioare. Ultima este de senzatie. Parerea mea...

Raiden spunea...

Hai ca acuma ne-ai si flatat. Nu ne consideram vreun fel de etalon, iar in ce ma priveste, ai observat ca nu ma ocup de "case individuale" de obicei. Ceea ce voi faceti aici si e FOARTE BINE!

Uite, daca tot te fascineaza figurile non-lei, ai putea sa incepi un serial intitulat "Detalii" sau asa ceva...

Stefan spunea...

Din pacate, eu mai prind cate o jumate de zi libera si atunci ma duc si umplu 2 carduri de memorie, dupa care triez.Am material pentru inca cel putin 6 sau 7 case de renume. Informatie si timp sa am.

radu spunea...

mie penultimul imi place la maxx. zici ca tocmai a pierdut alegerile europarlamentare. apropo de lei, nu mai stiu daca e pus pe RU unul mai special, care are si membrele anterioare. pe eroilor sanitari, vizavi de metro si statuie

Antoaneta spunea...

Spatarului - cartierul armenesc, de oameni chivernisiti si cu gust. Tot acolo e si casa Melik, Muzeu Pallady acum. Vezi daca te lasa la poze, e superba, un bun exemplu de arhitectura veche.

Raiden spunea...

@ radu - nope, nu e pus. N-am ajuns sa pozez p'acolo. sa vad ce se poate face, dar deja mai am MULTI lei care asteapta sa "iasa".

Jerome LeBanner spunea...

Expresia ultimilor figuri umane imi aminteste de mozaicurile de la Pompei si Herculanem

Stefan spunea...

@Anto Casa Melik este in arhivarium la mine in computzer. Nu m-au lasat sa fac poze pentru ca nu avea cine sa ma lase. Este inchisa de ani de zile pentru renovare. Pare ca e gata dar nu se poate vizita. O sa fac o postare cu casa Melik, dar probabil ca imaginile vom fi cam sarace.
Radu, mai e o casa cu lei complet echipati pe strada Romniceanu, exact in curba, vizavi de treptele care dau sus in strada Dr. Reiner (parca). Si mie imi place tot penultimul, am zis din greseala ultimul, uitasem de stalpul cu lei. Omul ala cu corne de berbec. Ala e un bercbecom de la ministerul Agriculturii. Are dreptate Jerome, exact aceeasi expresie a meclelor de la Pompei.

Raiden spunea...

@ Stefan - eu am vizitat Casa Melik vara trecuta, prin august. Am facut poze si prin curte, insa inauntru nu m-au lasat "doamnele" angajate acolo.

E f interesant ca imobilul este la nivel mai jos decat strada, ceea ce arata vechimea casei.

Stefan spunea...

Eu am intrebat niste calatori insetati ce e cu casa si mi-au spus ca e inchisa pentru renovare. Cum eu o vedeam nouta si lucioasa mi-au spus ca e renovata dar ca inca nu s-a deschis. Recunosc ca nu am fost acolo si acum ani de zile, dar am reprodus informatiile de la drumeti. Cand ai fost tu era terminata? Nu de alta, dar in stadiul asta pare sa mai stea vreme buna. A fost contruita la final de secol 18. Au trecut multe peste ea. Da, asa cred ca se explica nivelul.

Raiden spunea...

Cand am fost eu era renovata, aranjata, tot ce vrei. Din punctul meu de vedere nu exista niciun motiv sa stea inchisa.

Desigur, face parte din atitudinea autoritatilor sa tina inchise muzee si case fantastice, ca deh, nu ne trebuie turisti.