joi, 16 iulie 2009

Casa Rautoiu - arhitect Gregoire Marc (Strada Take Ionescu 29)

Prea multe nu stiu a spune despre casa asta pe care o puteti admira pe strada Take Ionescu la numarul 29, dupa casa care a apartinut fostului prim ministru (Take Ionescu) si dupa casa Constantin Xeni, care adaposteste astazi Automobil Club Roman, prima la numarul 25 iar a doua la 27. Radu a facut referire si a pus imagini interesante in articolul despre decoratiunile de sub stresini ale unor case bucurestene, iar Raiden - Rezistenta Urbana, a incadrat casa in categoria unor vile "cu statura si stil" Oricat am cautat nu am reusit sa aflu cine este acest doctor Rautoiu, cine a fost, mai exact, plus cateva detalii despre casa, mai mult decat spun eu aici. Daca nu am gasit despre acest misterios doctor, o sa ma intrebati de unde stiu ca a fost a lui. Informatia o da Narcis Dorin Ion in cartea sa BUCURESTI - IN CAUTAREA MICULUI PARIS cu trimitere la Lista Monumentelor Istorice din Romania, cea din 1992. Interesant este ca in lista din 2004, pe care am consultat-o, casa nu apare cum ca ar fi apatinut cuiva anume. Este trecuta simplu, ca multe altele, CASA. Pana acum ceva vreme inauntru era si o cofetarie, Casablanca. Erau prajituri bune si in timp ce mananci o prajitura si bei o cafea te poti uita pe pereti. Ai ce vedea. Eu aici am numai pereti exteriori. Priviti pozele si daca va plac puteti sa o vedeti pe viu in zona Piata Romana.

6 comentarii:

radu spunea...

am avut sansa sa intru azi inlauntrul acestei case. e urata pe dinlauntru, cat am vazut eu. chici!

Stefan spunea...

Si eu am intrat acolo. Eu vad partea plina a paharului - are potential. Am intrat ieri de 2 ori, seara am venit si cu Nora. Nu se modificase nimic. La demisol este un magazinas exquisite de perfumes. Poate acolo sa fie ceva mai bibilit interiorul.

Anonim spunea...

Nu mai exista Casablanca?
Cred ca in mai am mancat fursecuri ultima oara pe acolo.

Stefan spunea...

Este, este. Noi, eu si cu Radu, am mancat inghetata. Iesisem la pozat la vremea amiezii si erau peste 35 de grade la umbra. A mers bine. Nu au prize. Azi am aflat.

Asociația și Editura Istoria Artei spunea...

In revista Arhitectura, aceasta casa este trecuta ca fiind de arh. Ernest Doneaud.

Care este sursa dvs. cand o atribuiti arh. Gregoire Marc?

radu spunea...

narcis dorin ion- bucuresti: in cautarea micului paris!, editura tri tonic mmiii