marți, 25 august 2009

Scoala Comunala - arhitect Giulio Magni

Este situata pe Soseaua Kiseleff, la 2 pasi de Biserica Mavrogheni si Muzeul Taranului. Arhitectul este Giulio Magni, despre care a mai fost vorba pe aici cu ocazia unei incercari de prezentare a Bursei de Marfuri. Cladirea dateaza de prin 1896, sau 1906 dupa alte surse. Daca a fost sau nu sediul Scolii de Arte si Meserii (care fusese infiintata cu vreo 50 de ani in urma intr-o cladire din apropiere) nu m-am putut lamuri. In prezent functioneaza ca scoala generala, probabil cea mai frumos amplasata din oras. Magni lasa deoparte aici neogoticismele de la Nuntiatura Apostolica si 'industrialismul' de la Hala Traian, Hala Unirii si Bursa de Marfuri, stilul este inspirat de lucrarile lui Mincu (Bufetul de la Sosea. Oarecum ironic, numele carturarilor care apar scrise sub streasina scolii au drept corespondent nume de podgorii la Bufet). Farmecul cladirii il constituie in opinia mea ornamentele de ceramica smaltuita si turnuletul, care pare un loc interesant pentru chiul de la ore. Din pacate n-am mai avut rabdare pana in noiembrie, poze fara frunzis gasim aici. Iar mai multe despre Magni, cu o lista ampla a lucrarilor sale (din pacate nu stiu cate dintre cladirile bucurestene enumerate acolo mai exista, iar adresele nu sunt foarte clar precizate), aici .....Si totusi, cautand prin pozele mai vechi am gasit si una autumnala. Plus alta de arhiva.

2 comentarii:

Antoaneta spunea...

Mi-a atras de multe ori atentia, mai ales din cauza culorilor ceramicii, remarcasem ca e scoala generala, dar nu stiam cine este l'architetto:)

Stefan spunea...

Acum o saptamana am vazut o cismea secata pe coltul gardului Scolii Comunale, foarte frumos realizata, vasul arata ca o scoica iar tasnitoarea iese din gura unui leu. Apoi am citit in albumul primit de la Radu Oltean ca este facuta in amintirea Izvorului lui Mavrogheni.